Tuesday, September 22, 2009

Meninjau bakal apartmentku

Sepanjang hari ini hujan tak henti2, macam musim tengkujuh kat kelantan jek. Dalam pada itu aku buat beberapa call, pertama apartment dekat dengan uni tapi 550, kedua, 400. So address dia 16 av south. Cari dgn her man n rizal, akhirnya jumpa apartment yg 400 tu, diaorg tak bagi sebab apartment tu nampak buruk seolah2 dah lama ditinggalkan. Ikut aku, belasah je. So pi kat satu realty agent, Phil bostany: dia suggest 2 apartment, satu kat 16 av south jugak, dekat dengan umah aku sekarang dan satu lagi kat 13 street south. Harga 450, utilities api n air aku kena bayar sendiri. Aku decide nak amik yg 13 street south tu. Aku estimate maybe sebulan dalam 550-600 tuk apartment saja. Hu Hu Hu, sengkek lah aku lepas nie. Nak buat guane kan.
Aku cakap dengan housemate nak kuar 1 oct nie. Ramai pujuk suruh consider coz nak duduk jauh dari orang lain, takut jadi apa2 lak nanti susah. But Aku nekad, kalau aku tak buat sekarang, aku takan buat sampai bila2.
Nanti dah masuk umah baru aku upload gambar. Doakan aku insyaAllah, yang baik2 saja di tempat orang ini. Mungkin takde orang malaysia kat situ, nak tak nak aku kena cakap omputih.
Tadi aku tanya soalan dalam kelas, Prof tu tak fahamlah aku cakap apa, hu hu hu...

No comments: